Bruk av IKT i næringslivet (RA-0419)
Foretak som er valgt ut til å svare på undersøkelsen, skal gi opplysninger om bruk av IKT, blant annet innenfor bruk av skytjenester, tingenes internett, kunstig intelligens og elektronisk salg. Opplysningene brukes til å kartlegge bruk av IKT og elektronisk handel i næringslivet.
Årlig
Svarfrist er oppgitt til høyre for skjematittelen i innboksen.
Bare foretak som er trukket ut til å være med i undersøkelsen, skal levere skjemaet.
For å kunne fylle ut og sende inn dette skjemaet, må en ha en av disse tilgangspakkene: «Rapportering av statistikk», «Regnskapsfører med signeringsrett», «Regnskapsfører uten signeringsrett» eller «Ansvarlig revisor». En kan også få tilgang i form av en enkeltrettighet (fullmakt til enkelttjeneste).
Se hjelpesidene våre for mer informasjon om tilgangsstyring.
Skjemaet krever innlogging med sikkerhetsnivå 2 eller høyere.
SSB har lagt skjemaet tilgjengelig i foretakets innboks
Når skjemaet er sendt inn, vil dere motta et referansenummer som kvittering på at dataene er sendt. Alle innsendte skjema ligger i «Arkiv».
Feilinnsending
Er skjemaet sendt inn med feil eller mangelfulle opplysninger, kan det sendes inn på nytt ved å finne skjema i «Arkiv» og trykke på «Lag ny kopi».