Skip to main content
Digdir logoAltinn

Help and contact

We are happy to help with any questions. See our frequently asked questions and how to contact us.

Questions you may have:

Hva må jeg gjøre i ny tilgangsstyring?

Rollene i Altinn skal erstattes av tilgangspakker. Derfor må de som har fått en rolle i gamle Altinn få fullmakt til tilgangspakker i stedet. Tilgangsstyrer eller hovedadministrator i virksomheten må gjøre dette.

Den nye løsningen er ikke komplett ved lansering 1. desember 2025, og ikke alle tjenester er koblet til en tilgangspakke. I en periode må man derfor ha både roller og tilgangspakker for å få utført arbeidsoppgavene. Derfor er gammel løsning for å styre tilganger fortsatt tilgjengelig.

Vi anbefaler å gi fullmakt til tilgangspakker der det er mulig dersom tilgangen skal være langvarig.

Haster det å gi tilgangspakker?

Ved lansering 1. desember 2025 er det ingen tjenester som krever at man har gitt fullmakt til tilgangspakke. Tilgangspakkene må tas i bruk seinest når en tjeneste man trenger å gi fullmakt for ikke er knyttet til en Altinn-rolle. Det er etatene som bestemmer når den enkelte tjeneste ikke lenger skal være tilgjengelig via Altinn-rolle.

Etter 19. juni 2026 vil det ikke lenger være mulig å gi fullmakt gjennom Altinn-roller. Fra da må alle fullmakter gis til tilgangspakker eller til enkelttjenester.

Hvilken tilgangspakke skal jeg velge?

Det er vanskelig for oss å si hvilken tilgangspakke du skal gi. Tilgangspakkene er sortert under områder som skal gjøre det lettere å se hvilke tilgangspakker som naturlig kan høre til det området.

Det er etatene som bestemmer hvilken tilgangspakke de legger sine tjenester i. For å sjekke en spesifikk tjeneste kan du under menyvalget fullmakter søke etter en tjeneste for å se de ulike tilgangspakkene som kommer opp. Du kan også åpne en tilgangspakke og se tjenesten som ligger i den pakken for å se om det er den riktige tilgangspakken for deg.

Må jeg slette rollene?

Altinn-rollene vil fases ut gradvis ettersom etatene som eier tjenestene beslutter at de ikke lenger skal være koblet til roller. Du trenger derfor ikke slette roller i din virksomhet.

Om du ønsker å slette roller er det mulig via gammel løsning.

I need help with completing the form

Some forms has a questionmark you can click on to get guidance to the post in question.

Contact the agency that is the recipient and owner of the form, if you need further guidance to complete the form. Find the contact information by clicking About form on the top right side.

General tips

1) Stop - Think - Check

Ask yourself what the sender wants you to do. Is the message expected? Fraud attempts are most often connected to a link or attachment you are asked to open.

2) Don’t trust the senders’ address

You may be able to see that the sender address is from someone other than Altinn. Click on the field from, then you should be able to see the sender's real email address. Messages from Altinn can be "noreply@altinn.no/no-reply@altinn.no". For text-messages you may not be able to see who the real sender is, as they can change a phone number into letters, and this way seem to be Altinn.

3) Links and attachments

Never click on a link or attachment in a email or text message from us. Instead, open your browser and log in to altinn.no to check your inbox.

4) Sensitive information

Never give sensitive information, such as account numbers or security codes, if they are requested from an email or text message. If you suspect that you have given sensitive information to an unserious party, contact your bank as soon as possible.

Search on altinn.no

Contact us

Need help to use Altinn?

We can help you with using Altinn; the inbox and how to give access to others. Our opening hours on phone on weekdays, are 8am - 3:30pm. If you write to us, we usually respond within one business day.

Note: Share only general information – do not share personal data (for example, national ID number, contact information, passwords, bank account, health information, etc.)

75 00 60 00

Need help with starting or running a business?

The Business Information Service answers questions about starting and running a business in Norway.
Opening hours: Monday – Friday 9am – 3pm (weekdays). If you write to us, we usually respond within one business day.


Callers from abroad, please call +47 75 00 62 34. 

800 33 840

Help to fil in a form, or understand the content of a letter

Questions about the content of forms and messages must be directed to the agency/municipality that owns the form or has sent you the message. You can find contact information for the various form or service owners under All forms